zondag 23 oktober 2011

Winter

Het word later licht, en vroeger donker. Het was nog lang warm, maar we moeten er nu toch aan gaan geloven. Het is winter. Sommige houden van de winter. Ik zelf ben meer van de zomer, lekker buiten in de zon, tijdschrift en drankje er bij, heerlijk. Maar 's winter het is koud en donker.. bleh. Maar toch ook in de winter heb ik dingen die ik heerlijk vind.


Het is 4 uur, je komt thuis van school, koud (en misschien wel besneeuwd). Je stapt binnen, doet je jas, handschoenen, sjaal en muts uit. Een mok met chocolademelk in de magnetron, en dan lekker met je pantoffels en onder het kleed voor de tv. Dat is iets wat ik echt heerlijk vind.


Het mag dan wel donker zijn, maar wel gezellig: lichtjes op de straat, kaarsjes op tafel. Gezellig! En jammer genoeg hebben wij geen openhaard. Maar als we die zouden hebben zou ik die heel de winter aan hebben. Heerlijk er voor gaan zitten, warm worden en het houd horen knetteren. 

Met muziek (of een boek) aan, een lekker warm bad. Even helemaal tot jezelf in een warm bad weg weeken.

 Hou erg ik de sneeuw ook haat als ik of de fiets zit. Als ik binnen (warm een droog) zit en het sneeuw, heeft toch iets romantisch. al helemaal als het al een beetje begint te schemeren. lichtjes aan, en met een warme choco in m'n handen kijken, hoe die kleine vlokjes hun weg naar de grond vinden. En als het middag is een rondje lopen in de (nog naar beneden vallende sneeuw) kinderen die sneeuwpoppen aan het maken zijn. (het liefste zou ik ze gaan helpen ^^)


En niet te vergeten; kerst! Eerst door sneeuw bunkeren om kado'tjes te kopen. Gezellig eten met z'n alleen en kado'tjes uitpakken. 

Met de kerst zijn wij meestal op vakantie, wat heel leuk is. Maar een kerstboom optuigen is toch ook wel erg leuk om te doen. Vroeg hing me moeder er altijd koekjes in, en na een week waren ze op. Tja door wie zou dat nu komen ^^. 

Eingelijk, als ik het zo bekijk valt de winter eingelijk best mee. Er zijn eingelijk best wel veel leuke dingen. Wat vinden jullie het leukste aan de winter?

♥' Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten